Pelican Self Storage löytää asiakkaita suoralla

Vuonna 2010 Suomessa toimintansa aloittanut Pelican Self Storage on kasvanut nopeasti alansa johtavaksi toimijaksi. Varastointipalveluihin on ollut ilmeinen tarve, mutta kuinka asiakkaat on löydetty? Tässä suoralla on ollut tärkeä rooli!

Pelican Self Storagella on tarjolla varastotilaa kaikkiaan 14 toimipisteessä Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Turussa. Konsepti on kaikissa sama. Tarjolla on erikokoista varastotilaa sekä yrityksille että yksityisille. Varastojen koot vaihtelevat pienistä yhden neliön tiloista suurempiin autotallikokoihin. Tavarat ovat turvassa varastossa, mutta helposti saatavissa silloin kun niitä tarvitsee. 

Pelican Self Storage on ollut Suomessa vasta viitisen vuotta, joten hyvällä ja mieleenpainuvalla näkyvyydellä on brändin rakentamisen kannalta suuri merkitys. Vantaan Tammistossa sijaitseva uusi toimipiste näkyy hyvin Tuusulantielle.

– Näkyvyydellä on ollut merkitystä. Useat asiakkaat ovat keksineet palvelumme, kun ovat nähneet meidän toimipisteemme ajaessaan Tuusulantietä, sanoo kohdepäällikkö Markus Kouki.

Suora toimii

Ylimääräisen varastotilan tarve on selvästi kasvamassa. Sitä tarvitsevat sekä yksityiset ihmiset että yritykset.

– Yritysten varastotilat heidän toimipaikoillaan saattavat olla melko pieniä ja kalliita, jolloin tilaa kannattaa vuokrata mieluummin meiltä. Luonnollisesti lähetysten vastaanotto yritysten varastotiloihin onnistuu suoraan asiakaspalvelumme kautta, mikä on ollut nimeomaan yrityksille suuri lisäarvo. Myös perheillä on runsaasti tarvetta joko jatkuvaan tai tilapäiseen varastointiin. Meidän on vain löydettävä nämä ihmiset ja kerrottava heille palvelustamme, Markus Kouki sanoo.

– Suora on osoittautunut erittäin toimivaksi ja kustannustehokkaaksi markkinointikeinoksi. Valitsemme haluamamme alueen, katsomme Suomen Suoramainonnan Suoranetpalvelusta talouksien määrän, minkä mukaan painatamme flyereita. Sen jälkeen ilmoitamme Helsingin Jakelu-Experteille haluamamme jakopäivän. Kaikki sujuu todella vaivattomasti ja osa tuloksista näkyy heti ja osa myöhemmin, koska fyysinen mainos jää hyvin mieleen ja jopa säilöön, Kouki sanoo.

– Suoramainoksen saatuaan ihmiset oivaltavat, että tarvitsevat varastointitilaa ja löytävät näin palvelumme.

Turvaan remontilta

Varastotilan tarpeeseen on monia syitä. Asunnot ovat nykyisin melko pieniä, varastointitilat ovat vähissä ja toisaalta ihmisillä myös on paljon tavaroita. Joskus tarve voi myös olla tilapäistä: asunto on myyty eikä muutto uuteen ole vielä mahdollista, asunnossa on remontti ja tavaroita on siirrettävä turvaan sen tieltä. Yksi merkittävistä varastotilojen tarpeesta liittyykin putkiremontteihin. 

– Ennen Tammiston avaamista työskentelin Herttoniemen toimipisteessä. Siellä oli runsaasti vanhoja kerrostaloja, joihin tuli putkiremontti. Monet halusivat siirtää turvaan herkästi pölyyntyvää elektroniikkaa ja arvohuonekaluja. 

– Varastointiyrityksenä tämä oli meille suuri mahdollisuus. Kun saimme tiedon putkiremontista, kohdistimme suorajakelun juuri näihin kohteisiin. Emme tarvinneet postin osoitteellista jakoa, vaan asia voitiin hoitaa helposti Suomen Suoramainonnan osoitteettomalla suoralla, Kouki kertoo.

Vanha toimii

Markus Kouki korostaa, että suorajakelu toimii, eikä sitä pidä unohtaa modernien välineiden rinnalta. 

– Tietenkin nettisivut ovat tärkeä asia, mutta sinne pitää myös saada ihmisiä, siinä suora toimii erinomaisesti. – Näiden lisäksi olemme olleet esillä paikallisradioissa, tv:ssä ja alan messuilla. Ne tuovat tärkeää näkyvyyttä ja rakentavat hyvin nuorta brändiä, kohdepäällikkö Markus Kouki sanoo.