Osoitteettoman suoramainonnan käyttö lisääntyi lähes 5%

European Letterbox Marketing Association (ELMA) mukaan  60 % eurooppalaisista kuluttajista haluaa vastaanottaa kaupan alan tarjouksia kotiin jaettuna.

ELMA:n viisivuotisen analyysin mukaan osoitteettoman suoramainonnan käyttö nousi vuosina 2010-2014 3,8 miljardia (+4,8 %) huolimatta maailmalla vallitsevasta lamasta ja digitaalisen mainonnan lisääntymisestä.

ELMA:n puheenjohtaja ja Whistl Doordrop Median toimitusjohtaja Mark Davies kommentoi tutkimuksen tuloksia:

“Viimeiset viisi vuotta ovat tuoneet ennennäkemättömän muutoksen markkinointiin; kanavat ovat lisääntyneet ja lukijakunta on sirpaloitunut.  Osoitteetonta suoramainontaa on käytetty monta vuotta ja olemme testanneet sen tehokkuutta jälleenmyyjien työvälineenä tarjousten kohdentamisessa.”

“Analyysimme Euroopan osoitteettoman suoramainonnan markkinoista viimeisen viiden vuoden ajalta osoittaa edelleen sen tehokkuuden kanavana, joka on kasvanut nopeammin kuin TV ja on massiivisesti lyönyt laudalta lehdistön tuona samana aikana” , sanoo Mark.

“Kuvastot ja erilaiset tarjousesitteet ovat “myynnin kivijalka” useille asiakkaillemme. Painettua suoramainontaa jaamme osoitteettomana kaksi kertaa viikossa asiakkaiden kanssa sovittuihin talouksiin, joko kaikkiin tai valikoituihin. Välillä asiakas tukee sitä muilla medioilla, kuten sanoma- ja aikakauslehtimainonnalla ja myös somessa muistutetaan uuden kuvaston ilmestyneen. Asiakkaidemme viimeaikaisen palautteen perusteella perinteinen suoramainos on edelleen kaikkein tärkein yksittäinen mainosväline. On hyvin mieluista kuulla, että suoramainosten mitatut ROI:t ovat moninkertaisia moniin muihin medioihin verrattuna. Samoin säännöllisesti käytettynä se nostaa mainonnan “top of mind”- muistamisen korkealle, sanoo ELMA:n Suomen jäsenorganisaatio Suomen Suoramainonta Oy:n myynti ja markkinointipäällikkö Pasi Latva.

ELMA-analyysi

www.elma-europe.com

Lisätietoja:

mark.davies@elma-europe.com

pasi.latva@suoramainonta.fi