Hyvä Kunto toimii kolmella paikkakunnalla

Hyvä Kunto liikuttaa asiakkaitaan kahdeksassa kuntokeskuksessa kolmella paikkakunnalla, Hyvinkäällä, Riihimäellä ja Tuusulassa.

Toimialalle ominaista on, että asiakkaat tulevat läheltä. Käytännössä rajana on korkeintaan 12 minuutin ajomatka. Sen kauempaa eivät asiakkaat kuntokeskukseen tule, toteaa myyntipäällikkö Janne Virtanen.

Tämä fakta vaikuttaa oleellisesti myös markkinointiin. Kuntokeskusten on keskityttävä toimipisteittensä lähiympäristöön ja rajattava kohderyhmänsä tarkoin välttääkseen turhia markkinointikustannuksia. Yksi tehokas keino tähän on henkilökunnan jalkauttaminen asiakkaiden keskuuteen.

Tehokas keino tähän on henkilökunnan jalkauttaminen asiakkaiden keskuuteen. Teemme paljon sitä, että toimihenkilömme menevät julkisille paikoille, esimerkiksi kauppakeskuksiin, joissa on mahdollista kohdata ihmisiä ja esitellä toimintaamme.

Suora ja puskaradio tehoavat

Jalkautuminen asiakasesittelyihin ei kuitenkaan pelkästään riitä, vaan Hyvä Kunto käyttää myös printtimainontaa.

Käytämme säännöllistä lehtimainontaa kaikilla kolmella paikkakunnalla ilmestyvissä paikallislehdissä. Lisäksi käytämme Suomen Suoramainonnan palveluita,  Janne Virtanen kertoo. Voimme flyerissamme kertoa toiminnastamme laajasti ja juuri sen verran kuin haluamme, mikä lehti-ilmoituksissa ei aina onnistu tilan rajallisuuden vuoksi.
Hyvää siinä on myös se, että jakelun voi helposti kohdistaa juuri niille alueille, joilta uskomme asiakkaammekin tulevan.

Virtasen mukaan SSM:n suoraa on helppo käyttää, koska tarjolla on esimerkiksi Valmissuora, jossa koko kampanja hoituu yrittäjän kannalta kevyesti. 

Olemme joskus käyttäneen myös kuponkia kirjeen yhteydessä. Sen avulla on helppo mitata kampanjan teho. Suoramarkkinoinnilla on hyvä teho, mutta alallamme toimii myös puskaradio erinomaisesti, Virtanen sanoo.